عایق

ترمینال، شفت مرکزی و الکترود مرکزی را از هوزینگ جدا می کندو و مانع از خروج ولتاژ بالا از الکترودها می شود. چون پایین عایق به سمت محفظه احتراق قرار دارد، استفاده از آلومینا با مشخصات فوق عایق در برابر گرما، مقاومت مکانیکی، عایق بالا و هدایت گرمایی در دمای بالا بسیار حیاتی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترمینال

ترمینال به یک سیم با تنش بالا بوسیله جریان ولتاژ بسیار بالا متصل است که باعث جریان سیستم احتراق می باشد. یک مهره ترمینال نیز نصب می شود که باعث می شود که بتواند هر نوع سیم با جریان بالا را تحمل کند. برای خودروهایی که نیاز به مهره ترمینال ندارند، می تواند از مهره استفاده نکرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واشر رینگی

باعث می شود که هوزینگ و عایق به خوبی به همدیگر فیت شوند و آب بندی آن حفظ شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شفت مرکزی

شفت مرکزی ترمینال و الکترود مرکزی را به هم دیگر وصل می کند. این شفت از فولاد ساخته شده است و اجازه می دهد جریان با ولتاژ بالا از ترمینال به الکترود مرکزی بدون افت جریان یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هوزینگ

هوزینگ یک پوسته خارجی تشکیل می دهد که عایق را محاصره می کند، یک ساپورت برای عایق است و محل نصب شمع در موتور می باشد. در پایین شمع الکترود واقع شده است، بنابراین جریان می تواند از موتور به الکترود مرکزی انتقال پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیل شیشه ای

بین شفت مرکزی و عایق قرار گرفته شده است تا آب بندی را حفظ کند. یک ترکیب خاص از پودر شیشه و پودر مس در محل نصب عایق و شفت مرکزی و الکترود مرکزی نصب شده است و در دمای بالا ذوب شده است. این کار باعث می شود که شفت مرکزی و الکترود مرکزی به هم بچسبند و عایق و فلز را ذوب می کند. آب باند شدن برای هر دو خوب است و نسبت دمایی از انبساط را تنظیم می کند، از این رو در شرایط سخت، گپ به وجود نمی آید و آب بندی مناسب نیز به وجود می آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واشر

باعث می شود که موتور و هوزینگ به همدیگر خوب فیت شوند و آب بندی محفظه احتراق را نیز حفظ می کند. لازم به ذکر است که برای رسیدن به این آب بندی احتیاج به یک سری مراحل هست که باید با مشورت یک متخصص این مراحل طی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الکترود همراه با مس

آلیاژ خاصی از نیکل برای الکترود مرکزی استفاده می شود تا خوردگی الکترود را کاهش دهد. مس در قسمت مرکزی سیل می شود تا هدایت گرمایی را بهبود بخشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واشر پکینگ رینگی

باعث می شود که عایق و هوزینگ به همدیگر کامل فیت شوند و آب بندی را نیز حفظ می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الکترود مرکزی

یک آلیاژ ایریدیوم با نوکی به قطر ۰٫۴mm به سر الکترود مرکزی جوش می شود تا الکترود مرکزی شکل بگیرد. این الکترود باعث می شود که ولتاژ جرقه کاهش یاد، از قابلیت اطمینان جرقه محافظت شود، اثر کوئنچینگ را کاهش دهد و عملیات احتراق را با کیفیت بهتری انجام دهد.

ایریدیوم مانند پلاتینیوم یک فلز با ارزش می باشد و خواص بسیار فوق العاده ای برای الکترود شمع دارد، برای مثال قالیت تحمل دمای بسیار بالا را دارد، مقاومت بالایی دارد و مقاومت الکتریکی پایینی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الکترود پایینی شیار دار

متریال نیکل کروم برای الکترود پایینی استفاده می شود و اندازه های مختلفی باید در نظر گرفته شود تا عملکرد احتراق بهینه شود. یکی از این اندازه ها شیار U شکل می باشد.

  • سطحی که با ترکیب هوا / سوخت در تماس است باید بزرگ باشد.
  • ناحیه لبه ها زیاد می باشد و جرقه بیشتر اتفاق می افتد.
  • اندازه جرقه به آسانی افزایش می یابد.

مشخصه های دیگری نیز وجود دارد که روی مشخصات جرقه تاثیر می گذارد

 

 

 

 

 

 

 

 

ناحیه تو رفتگی الکترود

الکترود پایینی فرم خاصی دارد که در آن نوک الکترود به فرم مخروطی شکل در می آید. این باعث می شود که اثر کونچینگ کاهش پیدا کند و کیفیت احتراق نیر بهتر می شود.