وایر شمع های سیلیکونی از لحاظ کیفیت بهتر هستند.

  • در مقایسه با طراحی های ترموپلاستیک در چند سال اخیر، عایق بندی های سیلیکون نسبتا ضعیف تر هستند. سیلیکون زیرمجموعه متریال هایی هستند که در مقابل بازیافت شدن مقاوم هستند و از لحاظ مکانیکی مقاومت بالایی ندارند. برای همین است که وایرهای سیلیکون با استفاده از فایبر گلاس یا نایلون تقویت می شوند. همچنین آنها با یک روزنه مخصوص پوشیده می شوند که این روزنه علاوه بر افزایش استحکام از وایر در برابر بعضی از حشرات که نسبت به مزه سیلیکون علاقه دارند نیز محافظت می کند

کلاس های A,B,C,D,E,F یکسان هستند

  • بنا به استاندارد ISO 3908، این کلاسها، کلاسهای مقاوم به دما هستند.
  • کلاس A کمترین مقاومت را دارد.
  • کلاس F بالاترین است. کیفیت و دما، دو چیز جدا از هم هستند.
  • وایرها می توانند بالاترین کیفیت را داشته باشند و همچنان کلاس C یا D باشند.

وایرهای سیلیکون با کلاس E و F بهترین کلاس وایرها هستند.

  • این وایرها مقاومت به دما از بازه -۴۰ تا +۲۵۰ درجه سانتیگراد را دارند. مقاومت دمایی نباید با کیفیت وایر اشتباه گرفته شود. کلاس وایرها یکی از موضوعات با درجه اهمیت معمولی در کیفیت آنها هستند. بعضی از شرکت ها کلاس وایر خود را کلاس G معرفی می کنند، در حالی که کلاس G اصولا وجود ندارد.

قطر وایرها هیچ تاثیری بر کیفیت پوشش وایرها ندارد.

  • با وجود تمام پیشرقتهایی که صورت گرفته است، قوانین فیزیک ثابت مانده است. و قطر بیشتر یک جنس ثابت عمیشه مقاومت بیشتری به پارگی از جنس نازک تر از همان متریال را دارد. البته باید توجه داشت که جنس وایرها با هم متقاوت است و تنها در نظر گرفتن قطر وایر را به عنوان یک وایر با کیفیت کار درستی نیست
  • در صورتی که از وایرها با قطر ۷ میلی متر استفاده شود، به کیفیت مورد نظر خودرو سازها بیشتر نزدیک می باشد. مشکل دیگری که وایرهای نازک دارند این است که با روزنه های محافظی پوشانده شده اند که در مقابل المانهای خارجی یا قسمت های فلزی موتور قرار می گیرند.

موتورهای گازسوز نیاز به وایر با مقاومت حرارتی بالاتر هستند.

  • موتورهای گازسوز در دمای بالاتری کار می کننذ، اگرچه این دما خارج از بلوک سیلندر چندان محسوس نمی باشد. درپوش سرسیلند نزدیک شمع دارای دمای نزدیک به ۵۰ درجه بیشتر نسبت به موتورهای بنزینی می باشد، با این حساب این موضوع برای وایرهای با کیفیت مناسب نباید تاثیر خیلی زیادی داشته باشد.
  • اگرچه این یک برتری برای وایرها می باشد که موجب یک افت ولتاژ نمی شوند. دلیل آن این است که ولتاژ در الکترودها باید به طور محسوسی در موتورهای گازسوز نسبت به موتورهای بنزینی بالاتر باشد که جرقه را تولید کند. برای همین است که وایرها با هسته کربنی و مقاومت ۷ kΩ/m توسط بسیاری از تولید کنندگان خودرو در موتور های گازسوز (LPG یا CNG) استفاده می شود.